Ditën e djeshme u publikuan rezultatet e testit PISA 2018, i cili mat cilësinë e arsimit parauniversitar dhe aftësinë e nxënësve për vënien e njohurive të marra në shkollë në praktikë.
Testit u nënshtrohen nxënësit e moshës 15 vjeçare çdo 3 vite. Ky test përfshin 3 komponentë që masin njohuritë në lexim, matematikë dhe shkenca. Në Shqipëri testit ju nënshtruan 6359 nxënës në 336 shkolla të vendit.
Sipas rezultateve të vitit të shkuar, mesatarja e arritjeve në lexim ishte 405 pikë nga maksimumi prej 600 pikësh, në matematikë 437, ndërsa në shkenca 417 pikë.
Mesatarja e shteteve të OECD (Organizata për Bashkëpunim dhe Zhvillim Ekonomik) në secilën prej fushave është përkatësisht 487 pikë në lexim dhe 489 pikë në matematikë dhe shkenca.

Në lexim, minimumi i arritjeve të nxënësve është gjetja e idesë kryesore në një tekst të një gjatësie mesatare dhe zbërthimi i informacionit në bazë të kritereve të dhëna.
Vetëm një numër shumë i vogël nxënësish, i cili s’ka ndikim në matjet statistikore, arrin të kuptojë në përmbajtje tekstet e gjata dhe konceptet e shprehura në to që mund të jenë abstrakte apo kundërintuitive. Ky grup i vogël arrin dhe të bëj dallimin e faktit nga opinioni dhe në shtetet e OECD, ky grup studentësh me arritje të shkëlqyera përbën rreth 10% të totalit.
Në matematikë 58% e nxënësve kapën nivelin mesatar, ndërsa në vendet e OECD kjo shifër është 76%. 2% e nxënësve shqiptarë rezultojnë me njohuri të shkëlqyera.
Në përgjithësi, këto vlera mesatare janë përmirësuar nga testi i mëparshëm i vitit 2015.
Përsa i përket arritkeve të ndikuara nga realiteti socio-ekonomik, të dhënat e raportit flasin për një hendek performance nën nivelin e OECD. Hendeku përfaqëson arritjet e studentëve të avantazhuar nga aspekti socio-ekonomik me ato të disavantazhuar.
Në kategorinë e studentëve me avanrazh gjendjen e mirë socio-ekonomike, vetëm 1% e tyre arrin rezultate të shkëlqyera. Në Shqipëri ky hendek nuk paraqet problem të mirëfilltë në mësimnxënie, për aq kohë sa mes të disavantazhuarve, 12% e tyre shënojnë rezultate mbi mesataren.
Arritjet e vajzave janë më të mira se ato të djemve, një hendek prej 38 pikësh, ndërsa përsa i përket bulizmit dhe ngacmimeve në shkolla, 25% e nxënësve raportojnë se janë bulizuar më shpesh se 1 herë gjatë muajit të fundit.